dijous, 30 de desembre del 2010

Reflexió Mediació



El dia 10 de Desembre es van donar una xerrada sobre la mediació, i sota el meu punt de vista, va ser de molta utilitat.
Jo no havia treballat mai la mediació, i durant la meva etapa a l’escola i al institut, quan hi havia algun conflicte era la professora la que els intentava resoldre, de forma ràpida i sense involucrar-se molt (que ha passat?, perquè ho has fet?) I s’arreglava dient (demana-li perdó! O No ho faré més!, i quan ets petit donant-li un petó). Però crec que en la societat en que vivim (on els pares van molt enfeinats i els nens no tenen les mateixes atencions que tenien abans, hi ha discriminació per raça i fins i tot pel nivell econòmic) és necessari que els alumnes i professionals puguin resoldre els conflictes que van sorgint a la feina i a l’escola, per tal que la convivència sigui millor.
Respecte a la forma en que va transcórrer la xerrada, hi va haver moments en que no sabia molt bé que és el que estava explicant, però com que repetia varies vegades l’explicació, amb l’ajuda del Power Point i els exemples que ell  anava explicant de les seves vivències, feia fàcil agafar una altra vegada el fil de la xerrada. El fet de que expliqués exemples que a ell li havien passat i com els va solucionar, feia que els conceptes a explicar quedessin més clars i et motivava a intervindre amb experiències teves similars, per tal de que l’explicació fos més dinàmica. D’altra banda destacar que amb cada exemple que ell posava, es feia fàcil imaginar la situació viscuda i trobar les possibles solucions que tu haguessis aplicat en aquell moment, i d’aquesta manera ja anem una mica preparats per el nostre futur professional, si ens trobem amb un conflicte i l’hem de resoldre.
Per últim, respecte a la figura del mediador, hem va fer obrir els ulls, ja que jo no li donava tanta importància al fet de que hi hagués o no d’haver un mediador a l’escola, simplement una persona que resol un conflicte sense importar-ne el procés, però com be ens va descriure, el mediador ha de ser una persona que sàpiga escoltar les dues parts implicades, no ha de jutjar abans de temps, ha de ser receptiva, atenta i ha de tenir ganes de resoldre el conflicte i fer entendre als subjectes que el problema s’ha de resoldre, ja que si ells no ho volen arreglar, aquest seguirà present, per molts esforços del mediador.   
En resum la xerrada em va semblar força interessant, ja que com he dit al principi, jo no havia tractat el tema de la mediació durant la meva infància i adolescència, i crec que m’ha servit d’ajuda per el meu futur professional quan sigui educadora infantil i em trobi amb algun conflicte, no deixar que el problema creixi i arreglar-lo ràpidament. També em serà d’ajuda per la meva vida diària, ja que per viure en societat s’ha d’aprendre a canalitzar les emocions, posar-te en el lloc de l’altre, escoltar als altres i quan sorgeix un problema per petit que sigui, parlar-ho immediatament, perquè això no provoqui un conflicte major, difícil de solucionar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada